محل مناسب برای زندگی اردک ها

۱۳۹۹/۵/۱۶

خانه-و-محل-زندگی-برای-اردک-ها
اردک ها پرندگان حساسی هستند که باید علاوه بر تغذیه به محل زندگی آن ها نیز توجه کرد.
محلی که اردک ها در آن زندگی می کنند باید طوری باشد که آن ها فضای کافی برای قدم زدن و بازی کردن داشته باشند  و از حیوانات شکارچی در امان باشند . به خصوص کلاغ ها که برای جوجه اردک ها تهدید بزرگی محسوب می شوند .
اردک ها می توانند خود را با شرایط وفق بدهند و به همین دلیل نیاز چندانی به آب برای شنا کردن ندارند اما شما می توانید از استخرهای بادی یا وان های کوچک برای شنای اردک ها استفاده کنید .
جایی که زندگی میکنند باید همیشه تمیز باشد چون اردک ها همیشه محیط زندگی خود را به خصوص جایی که غذا میخورند را کثیف میکنند اما همیشه در حال تمیز کردن و مرتب کردن خود هستند و موجوادت بسیار تمیزی هستند
مکان خواب آن ها باید به طور مرتب تمیز شود تا از تخم گذاری حشرات و رشد قارچ ها جلوگیری شود.
توجه داشته باشید که پای اردک ها به خصوص نژاد دونده هندی(indian runner) بسیار به باکتری موجود در مدفوع خودشان حساس است به همین دلیل همواره محل خواب آن ها را تمیز کنید . هم چنین محل خواب آن ها باید دارای تهویه باشد یعنی قسمتی از آن باز باشد تا گازهای سمی مدفوع آن ها خارج شود.

اردک-نژاد-دونده-هندی
ظرف غذای آن ها را هر روز با آب داغ تمیز کنید
توجه کنید که از هیچ گونه ماده ی شوینده برای تمیز کردن محل زندگی یا ظروف آن ها استفاده نکنید .
در زمستان باید برای آن ها وسیله گرمایشی تهیه کنید یا اگر می توانید برای خواب آن ها را به داخل خانه بیاورید .
هنگامی که آن ها را در لانه شان میگذارید مطمئن شوید که هیچ حیوانی نمیتواند به لانه آن ها نفوذ کند .
در تابستان هم مقداری آب برای بازی کردن آن ها بگذارید چون اردک های بالغ به گرما حساس هستند و خیلی زود گرمشان میشود پس همیشه آب تمیز در دسترس آن ها قرار دهید .
اگر باغچه دارید پس مواظب باشید چون اردک ها موجودات شکمویی هستند و ممکن است باغچه شما را در چند ثانیه نابود کنند ! برای حفاظت از باغچه دور آن فنس بکشید .
میتوانید در قسمتی از باغچه گندم بکارید و وقتی که گندم ها رشد کردند زمین آن را کمی خیس کنید و اردک ها را به آن جا ببرید و بعد از چند ثانیه با صدایی بامزه و حرکات جالب آن ها برای کندن زمین با نوک مواجه شوید !

..